طراحی پروژه های چند لایه CNC با برنامه Vectric VCarve

طراحی پروژه های چند لایه دستگاه cnc چوب با نرم افزار Vectric VCarve

تصاویر مسطح با استفاده از چند تکنیک ساده  طراحی چند لایه جان می گیرند.

با دستگاه سی ان سی چوب و برنامه Vectric VCarve می توانید با چند کلیک قطعات را طراحی کنید و هر تعداد که می خواهید از آن بسازید.  این طرح ها را مطابق با میل و علاقه خود یا مشتریانتان سفارشی کنید . می توانید برای هر شغل یا فضایی یک مجموعه بسازید. برای خوشامدگویی به مهمانان فروشگاه با یک تابلو فانتزی ، برای تخت یا اتاق کودک ، یا با یک طرح یک ماشین قدیمی برای یک کافی شاپ ، برای اتاق خواب و...

 

ایجاد طرح در نرم افزار Vectric VCarve با استفاده از چند ابزار طراحی اولیه برنامه به سرعت انجام می شود. مسیرهای ابزار ساده تنها به سه بیت روتر ( دستگاه 3 محور ) برای تکمیل برش و حکاکی نیاز دارند. پیشنهاد می کنیم برای جان دادن و زیبایی کارتان ، در پایان آنها را رنگ آمیزی کنید

تصویر کامیون روی صفحه کامپیوتر


1. با یک عکس یا طراحی از وانت، ماشین یا وسیله نقلیه قدیمی مورد علاقه خود شروع کنید. نمای جانبی مستقیم، همانطور که در اینجا نشان داده شده است، بهترین کار را دارد.

 

طراحی رندی این پروژه را در VCarve تماشا کنید.

 2 پس از تنظیم ابعاد کار خود، تصویر را در نرم افزار VCarve وارد کنید. از ابزارهای ترسیم و ترسیم (توضیح داده شده در زیر) برای ایجاد خطوط برداری در اطراف قسمت های اصلی تصویر استفاده کنید. برای این کامیون، که شامل بدنه اصلی، گلگیرها ، لاستیک ها و چرخ ها، و پنجره جانبی است.  قسمت ها را پررنگ و ابتدایی نگه دارید - آنها را به عنوان تکه های پازل ساده در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که با وجود اینکه بخشی از لاستیک‌ها پشت گلگیرها مخفی می‌شوند اما آنها را کاملا گرد نمایید زیرا وقتی در جای خود چسبانده می‌شوند قابل مشاهده هستند. متن و ستاره را اضافه کنید یا طرح را متناسب با دکوراسیون یا علایق خود سفارشی کنید.

 

 ابزارهای طراحی خود را بشناسید

 * از ابزار Draw Curve برای ردیابی مستقیم خطوط تصویر استفاده کنید.

* ابزار Draw an Arc به شما کنترل دقیقی در هنگام ایجاد منحنی ها می دهد.

*  برای ایجاد خطوط و اشکال مستقیم، ابزار DrawPolyline را انتخاب کنید.

* ابزار ویرایش گره خطوط و منحنی هایی را که قبلاً  ترسیم کرده اید، تمیز و اصلاح می کند.

* از ابزارهای مختلف Join / Close Vector برای اتصال نقاط انتهایی خطوط و منحنی ها به شکل یکپارچه استفاده کنید.

نمایش نقاط برای پیوست



3 قسمت های نقاشی را از هم جدا کرده و در چیدمان بچینید. فضای کافی در اطراف قطعات بگذارید تا قسمت خارج طرح به صورت یک تکه در کنار هم باقی بماند. این چوب مازاد در مرحله بعدی به عنوان یک گیره گیره برای قطعات عمل می کند.

 

مسیرهای ابزار برش را در اطراف قطعات از جمله چوب های اضافی اضافه کنید تا هنگام برش قطعات را در جای خود نگه دارید.  از یک بیت مارپیچ 1⁄4 اینچی برایخطوط استفاده کنید و یک اریب عمقی 0.25 اینچی اضافه نمایید که با یک بیت V 60 درجه در اطراف گلگیرها، لاستیک ها و نیمه بالایی بدنه کامیون برش داده می شود. اریب لبه ها را نرم می کند و کانتور را به قطعات اضافه می کند.

 

ابزار  برش های خود را بشناسید

* برش نمایه: این برش از خطی مشابه خط اره رومیزی یا اره نواری پیروی می‌کند و می‌تواند شکاف‌ها، شیارها را برش دهد.

*  برش جیبی: با این کار مواد داخل یک ناحیه، شبیه به خار کردن، حذف می‌شود،اما این ناحیه می‌تواند مربع، گرد، یا نامنظم و هر اندازه باشد.

* VCarve cut: از آن با یک V-bit برای برش یک شیار V استفاده کنید. اغلب برای ایجاد حروف بریده استفاده می شود. همراه با برش های جیبی، تقریباً به هر طرحی یک نمای لبه اریب اضافه می کند.

برش های تخته از الگوهای کامیون.



4 پس از برش قطعات، آنها را از چوب اضافی جدا کنید، اما چوب حاشیه کار را را روی میز CNC خود همچنان بگذارید. اگر نیاز دارید که ضایعات ( چوب مازاد دور برش ) را از روی دستگاه خود بردارید، چند سوراخ رول پلاک ثبت را از میان ضایعات و داخل میز دریل کنید تا بتوانید بعداً برای مرحله حکاکی V، ضایعات ( چوب اضافی باقی مانده از برش اصلی ) را به دقت روی دستگاه خود قرار دهید. در صورت تمایل، با استفاده از مته یا مته دستی، سوراخ سمت کامیون را برای میله پرچم دریل کنید.

 

اسپری رنگ روی الگوهای کامیون.


5 گوشه های تیز را نرم و صاف کنید.قطعات را با دو لایه لاک نازک بپوشانید و با کاغذ سمباده 180 صاف کنید. سپس روی آنها  رنگ اسپری کنید. برای این کامیون از قرمز و آبی متالیک براق و مشکی نیمه براق استفاده شده است. اجازه دهید قطعات برای یک روز بماند تا رنگ کاملا خشک شود.

 

برای طراحی و حکاکی جزعیات ، مجدد کار را بر روی دستگاه cnc چوب قرار می دهیم



6 برای ایجاد جزئیات، قطعات را مجدداً روی CNC قرار دهید، آنها را با رول پلاک های 1⁄4 اینچی در جای خود محکم کنید. برای داشتن تناسب راحت، رول پلاک ها را در صورت نیاز با چسب زدن بزرگتر کنید یا با سنباده زدن آنها را کاهش دهید. سپس ستاره ها، متن و لاستیکها را با V-bit 60 درجه در عمق کامل حک کنید. یک برش جیبی با استفاده از بیت مارپیچ پایین برید تا قسمت میانی پنجره را تا عمق 1⁄8 اینچ پاک کنید و سپس 60 درجه V-bit اطراف لبه پنجره در عمق 1⁄8 اینچ.

 

رنگ آمیزی طرح ها و شیارها


7 .  رنگ لاتکس سفید را با دقت بر روی جزئیات تازه حک شده بمالید و رنگ اضافی را از مناطق اطراف با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اجازه دهید خشک شود و درصورت نیاز لایه های اضافی را بمالید.

 


الگوهای کامیون به هم چسبانده شده اند.



8. قطعات را با استفاده از چسب  شکاف همه منظوره  مونتاژ کنید. مقدار کم چسب 1 2 3  ترجیحا بدون اسپری خشک کن می تواند برای اینکار مناسب باشد. یک آویز عکس را به پشت تابلوی خود اضافه کنید تا مردم بتوانند از دیدن کارهای دستی شما لذت ببرند.



 https://www.woodmagazine.com/

Randy Johnson is the author of "CNC Router Essentials." He teaches CNC woodworking at Weekend with WOOD, Marc Adams School of Woodworking, and online at NextWaveCNC.com/randyjohnson.


جهت مشاهده مقالات مرتبط اینجا کلیک نمایید


دستگاه های مرتبط با این مقاله :

دستگاه cnc چوب 6090

دستگاه cnc چوب 6090

دستگاه سی ان سی چوب جهت برش ، حکاکی و منبت کاری ابعاد 60*90 سانتیمتر ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی کنترولر رادونیکس اسپیندل 1.5 و 2.2 HP ..

140,000,000 تومان

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه cnc دو کاره تخت + روتاری 6090

دستگاه سی ان سی 2 کاره چوب – تخت + روتاری دستگاه سی ان سی 2 کاره  یک دستگاه ایده آل با قیمت بسیار مناسب جهت برش و حکاکی و خراطی بر ..

170,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 1313

دستگاه cnc چوب 1313

ابعاد 130*130 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مورب آلمانی واگن تایوان کنترولر رادونیکس اسپیندل با انتخاب مشتری 2.2 ..

275,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه cnc چوب 1325 - میز وکیوم

دستگاه سی ان سی  130*250 سانتی متر جهت برش ، حکاکی و منبت کاری مشخصات فنی اندازه میز کار: 130 در 250 سانتی متر ..

325,000,000 تومان

دستگاه cnc  چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه cnc چوب 1325 دو کاره تخت -روتاری

دستگاه سی ان سی وکیوم  130*250 سانتی متر با میز وکیوم و میز جانبی روتاری جهت برش ، حکاکی ، منبت کاری و خراطی مدل 1325 وکیوم یک دستگا..

485,000,000 تومان

دستگاه cnc چوب 2040- تولچنج

دستگاه cnc چوب 2040- تولچنج

دستگاه سی ان سی تول چنج ( tool change ) چوب -تعویض اتوماتیک 8 ابزار ! ابعاد 200*400 سانتیمتر صفحه وکیوم فیبر استخوانی ریل دندانه شانه ای مور..

695,000,000 تومان

Whatsapp Whatsapp Whatsapp Whatsapp